Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

SANDAHLS GOODS & PARCEL AKTIEBOLAG

Löneadministratör till Sandahls Goods & Parcel

Sandahlsbolagen Sweden AB är koncernmoderbolaget för de operativa verksamheterna i Sandahls Logistik och Sandahls Entreprenad. Vår verksamhet har fokus på hållbar tillväxt för ökad konkurrenskraft. Verksamheten grundades 1949, är familjeägd och operativt spridd i Sverige med huvudsäte i Småland. De större bolagen i koncernen är Sandahls Goods & Parcel AB, Sandahls Entreprenad AB, Sandahls Grus & Asfalt AB, Real Rail Sweden AB, Sandahls Fulload AB och Sandahls Vårgårda AB.

Denna tjänst är till Sandahls Goods & Parcel AB. Bolaget har verksamhet från Helsingborg i söder till Luleå i Norr. Sandahls Goods & Parcel är mitt i en omställning till fossilfria transporter. Utöver traditionell åkeriverksamhet är intermodala transporter sedan lång tid en betydande del av verksamheten. Detta gör vårt företag unikt i transportsverige och med denna lösning erbjuder Sandahls Goods & Parcel transporter med kraftigt reducerade klimatavtryck.

Din roll som Löneadministratör innefattar till största del arbete med lön- och personalhantering på företaget, i samband med det kommer du att ha en kontinuerlig dialog med platschefer och yrkesarbetare för att hantera diverse frågor som kan komma upp kopplat till lön och kollektivavtal. Det finns idag en anställd löneadministratör och tanken är att ni tillsammans ska arbeta i ett team med arbetsuppgifterna. Arbetet kommer således innebära både självständigt arbete men även i samarbete med den nuvarande löneadministratören. 

Exempel på ytterligare arbetsuppgifter är:

  • Kontroll av tidrapportering.
  • Hanterar kontakt med tex skatteverket m.fl. 
  • Stödja kollegor i diverse arbetsuppgifter.
  • Bokar och förser våra chaufförer med utbildningar samt uppdaterar deras kompetenser.

Din profil 
Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för att utvecklas inom personal och lön. Du räds inte för att bemöta dina medarbetares frågeställningar och du tvekar inte på att ta kontakt med nya människor för att lösa olika problem du kan ställas inför. Du trivs med att ha många kontaktytor, eftersom du pratar med många medarbetare och övriga aktörer.  Du uppskattar även frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och utveckla befintligt arbetssätt. Sammanfattningsvis är du noggrann, i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Du tar även stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har en relevant lön/personalutbildning samt har arbetslivserfarenhet med lönehantering. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Hogialön och transPA ser vi det som meriterande. Utöver detta har du god IT-kompetens och är van användare av lönesystem. 

Placeringsort: Värnamo
Anställningsform: Heltid 
Tillträde: Omgående
Arbetstider: Kontorstider

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i en stark koncern som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet. Vi är just nu i en spännande expansiv fas där du får chansen att vara med på vår utvecklingsresa framåt! 
Hos oss är det viktigt med trivsel och laganda samt en VI- känsla där alla ska känna sig delaktiga i koncernen. Tillsammans har vi bildat en Sandahlsanda, med utgångspunkt att alla hjälper alla och vi gör det tillsammans! Vill du också bli en del av denna laganda? Då är du varmt välkommen till oss! 

Visst låter det intressant?
I denna rekrytering samarbetar Sandahls Goods & Parcel med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på [email protected] alt 0371-394101.

Varmt välkommen med din ansökan!