Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Finsktalande IT-kundtjänst till Umeå

Vi söker nu för vår kunds räkning dig som vill fortsätta din karriär inom teknisk IT-support och som dessutom har finska som första- eller andraspråk. 

OBS! Du blir anställd direkt av företaget och kommer ha din placering i Umeå. 

Om tjänsten

Som Supporttekniker i Servicedesk arbetar du i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till kunderna.

I detta jobb inom Servicedesk arbetar man utan uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Man delar på inkommande ärenden samtidigt som man gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är av yttersta vikt att kunderna får så bra support som möjligt och så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Du kommer bland annat arbeta med:

  • Ta emot ärenden från kundernas användare och ge ett bra bemötande
  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
  • Jobba med Active Directory administration
  • Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom kundens supportleverans

Tjänsten är på heltid och tillsvidare
Arbetstider: Mån – fre 8-17 med möjlighet till flextid. 
Ytterligare förmåner erbjuds vid anställning och information om dessa ges under processens gång
 

Önskvärda egenskaper 

För att du ska trivas ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp och du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Vi söker dig med erfarenhet av bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM? 

Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:

  • Stort eget intresse och driv
  • Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem
  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning
  • Relevant utbildning
  • Flytande finska i tal och skrift

I denna rekrytering jobbar vi med OnePartnerGroup Umeå. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten så hör av dig till ansvarig rekryterare: Andreas Lindqvist, 073-4130611, [email protected]

Välkommen med din ansökan!