Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

JG Anderssons söner AB

Säljkoordinator till JG Anderssons söner


J G Anderssons Söner AB är ett privatägt sågverk med tradition inom tillverkning och försäljning av sågade och förädlade trävaror av hög kvalitet. Företaget startades 1928 av Johan Gustaf Andersson och har med tiden utvecklats till en koncern bestående av 5 bolag som ägs av moderbolaget OMA och drivs vidare av fjärde generationen Andersson. JGA producerar 250 000 m³ sågade trävaror per år. Vi förbrukar 400 000 m³fub råvara som köps in från privata skogsägare och andra leverantörer. Våra produkter levereras huvudsakligen till byggvaruhandel, industrier och byggarbetsplatser i Sverige och Europa. Ca 70% av produktionen exporteras till främst Holland, England, Danmark och Polen. Läs gärna mer på www.jga.se

Om oss
JG Anderssons söner AB är ett stabilt och växande företag och vi ser nu fram emot att utveckla vår försäljningsverksamhet! Är du affärsmässig och trivs i en central roll med många kontaktytor? Lockas du av att få jobba inom en hållbar framtidsbransch? Då har vi nästa uppdrag för dig!

Vår säljavdelning ansvarar för försäljningen av sågade trävaror. Cirka 70 procent av våra varor går på export och våra säljare har delat upp marknaden mellan sig med ansvar för olika länder. Eftersom vi har ökat vår produktion i stadig takt de senaste åren behöver vi utöka säljavdelningen med ny kompetens och därför söker vi nu dig som vill arbeta som säljkoordinator hos oss.

Då rollen är ny kommer du få vara med på en nytänkande och utvecklande resa tillsammans med oss. Vi är en platt organisation med snabba beslutsvägar och du som medarbetare har stor möjlighet att vara med och påverka, utveckla och driva verksamheten framåt. Därmed finns även goda möjligheter för dig att växa och utvecklas vidare hos oss. Som säljkoordinator kommer du att tillhöra vår säljavdelning som i nuläget består av två säljare samt försäljningschef. Vi är en liten men väl sammansvetsad grupp som ser fram emot att få en ny kollega och medarbetare!

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Linneryd (3 mil sydöst om Växjö) och gäller en tillsvidareanställning på heltid.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljkoordinator kommer din vardag att bestå av mycket varierande arbetsuppgifter, men ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att stötta dina kolleger på säljavdelningen med allt ifrån säljadministration och orderhantering till prisberäkningar och lönsamhetsfrågor. Du kommer att ha nära kontakt med våra säljare och kunder och även samarbeta dagligen med vår produktionsplanering och arbetsledare inom logistik och utlastning. Kundernas frågor och behov reder du i möjligaste mån ut direkt över telefon eller mail, och du tar ansvar hela vägen och till dess att kundens ärende är löst.

Hela produktionskedjan, från inköp av timmer till färdigsågad trävara, utförs i Linneryd. Detta skapar förutsättningar för att ha en god helhetsbild av flödet och en stark känsla av att vara en viktig del i kedjan där alla medarbetare – oavsett roll – bidrar till vår framgång!

Din profil
Vi söker dig som är en serviceinriktad lagspelare med vilja och förmåga att se möjligheter och hjälpa till där det behövs, högt som lågt. Du inger förtroende och du är lyhörd och lösningsorienterad inför dina kollegors och kunders behov. Du är organiserad, strukturerad och självgående samt besitter en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att knyta nya kontakter och har ett gott bemötande gentemot så väl kollegor som kunder. Eftersom arbetsuppgifter och nya situationer kan uppstå med kort varsel är det viktigt att du är flexibel och har lätt för att byta fokus.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, kundsupport eller försäljning, men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• fullgjord gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, administration eller likvärdig utbildning
• grundläggande kunskaper kring företagsekonomi
• erfarenhet av att arbeta med affärssystem (CRM)
• god svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• goda kunskaper i microsoft office-paketet, i synnerhet excel
• erfarenhet av träbearbetande industri är meriterande
• erfarenhet av logistik är meriterande

Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 12 april, men skicka gärna din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Detta är en direktanställning hos JG Anderssons söner AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39.

Fler jobb inom Administration/kundservice

Supporttekniker till längre uppdrag i Östersund

Supporttekniker till längre uppdrag i Östersund

Jämtlands län, Östersund | Administration/kundservice

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.
Erfaren handläggare sökes till myndighet

Erfaren handläggare sökes till myndighet

Stockholms län, Stockholm | Administration/kundservice

Registrator sökes omgående till myndighet

Registrator sökes omgående till myndighet

Västerbottens län, Umeå | Administration/kundservice

sista chansen
Sista ansökningsdag för jobbet är 10 april. Skynda dig att söka!
Sommarjobb inom administration i Linköping

Sommarjobb inom administration i Linköping

Östergötlands län, Linköping | Administration/kundservice

sista chansen
Sista ansökningsdag för jobbet är 12 april. Skynda dig att söka!