Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Nordic Capital Services AB

Team Assistant rekryteras till Nordic Capital

Nordic Capital söker en Team Assistant som supporterar ett team av Investment Professionals i olika hög grad.  I rollen som Team Assistant är du en del av ett team av assistenter som har ett tätt samarbete med varandra och som tillsammans utgör en central del i bolaget.  

Om Nordic Capital
Nordic Capital is a leading private equity investor with a resolute commitment to creating stronger, sustainable businesses through operational improvement and transformative growth. Nordic Capital focuses on selected regions and sectors where it has deep experience and a long history. Focus sectors are Healthcare, Technology & Payments, Financial Services, and selectively, Industrial & Business Services. Key regions are Europe and globally for Healthcare and Technology & Payments investments.

Since inception in 1989, Nordic Capital has invested more than EUR 19 billion in over 120 investments. The most recent entities are Nordic Capital X with EUR 6.1 billion in committed capital and Nordic Capital Evolution with EUR 1.2 billion in committed capital, principally provided by international institutional investors such as pension funds. Nordic Capital Advisors have local offices in Sweden, the UK, the US, Germany, Denmark, Finland, Norway and South Korea. For further information about Nordic Capital, please visit www.nordiccapital.com

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Team Assistant hos Nordic Capital är:

  • Kalenderhantering i stor utsträckning 
  • Sköta all administration runt resebokningar och utlägg
  • Praktisk och administrativ planering av styrelsemöten
  • Koordinera interna och externa möten
  • I tätt samarbete sköta konsulternas kalendrar i Outlook, samt e-postkorrespondens

I rollen som Team Assistant förväntas du att ligga steget före och arbeta proaktivt och trivas med att arbeta självständigt och ta egna beslut. En stor del av vardagen handlar om att lösa situationer som uppstår ad hoc och se till att konsulternas vardag flyter på väl. För att lyckas i rollen behöver du vara bekväm med att stor del av kommunikationen sker på engelska. 

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av en liknande roll där du tagit stort ansvar och arbetat med hög integritet och noggrannhet. Du behöver trivas och stimuleras av att befinna dig i ett högpresterande bolag där det händer mycket. Som person har du en hög grad av servicekänsla och är mycket noggrann i allt du tar dig an. Du är duktig på att samarbeta och kommunicera och har förmågan att hålla dig lugn även i mer pressade situationer.

Du är en erfaren och duktig användare av MS Office och kommunicerar väl i det svenska och engelska språket i tal och skrift.  

Vi erbjuder dig
Du erbjuds en professionell och trevlig miljö där det är högt i tak och många stannar länge. Nordic Capital har ett generöst utbud av bekvämligheter som frukost, sociala aktiviteter och sitter i innerstan. Du erbjuds en ambitiös miljö där man kan lära sig mycket och utvecklas i sin roll.   

Ansökan
Vi som arbetar med denna rekrytering är Marie Bodén och Emelina Sjösten. Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt.
 
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

När du registrerar dig som kandidat hos oss och söker tjänster som OPG annonserar behandlar vi vissa personuppgifter om dig i samband med rekryteringen. Vi behandlar då dina personuppgifter i enlighet med vår Integritetspolicy. För rekryteringen av aktuell tjänst kommer vi, förutom vad som framgår angående behandling av personuppgifter i vår policy, även att lämna ut dina personuppgifter till Nordic Capital för det fall att du blir en av de utvalda slutkandidaterna till tjänsten.

Fler jobb inom Administration/kundservice/HR

Kundorienterad administratör till Tekniska verken i Linköping

Kundorienterad administratör till Tekniska verken i Linköping

OnePartnerGroup Östergötland AB | Östergötlands län, Linköping | Administration/kundservice/HR

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.
Koordinator råvaror & insatsmaterial till Scanlube

Koordinator råvaror & insatsmaterial till Scanlube

Scanlube AB | Västra Götalands län, Göteborg | Administration/kundservice/HR

Administratör till Toyota Material Handling Sweden/ Truckhuset i Mjölby

Administratör till Toyota Material Handling Sweden/ Truckhuset i Mjölby

Toyota Material Handling Sweden AB (MJÖLBY TRUCKHUSET) | Östergötlands län, Mjölby | Administration/kundservice/HR

Rekryterare med tekniskt intresse och vilja att göra skillnad!

Rekryterare med tekniskt intresse och vilja att göra skillnad!

Qamcom Group AB | Västra Götalands län, Göteborg | Administration/kundservice/HR