Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Relationsskapande Konsultchef

Är du vår vikarierande Konsultchef som med lokal närvaro och engagemang kan driva några av våra större bemanningsuppdrag i Östersund? 

Arbetet som Konsultchef
Då en av våra kollegor går på föräldraledighet vid årsskiftet är vi i behov av att stötta upp vårat interna team med en vikarie på heltid till och med september 2021. I rollen kommer du ansvara och driva några av våra större bemanningskunder inom både tjänstemanna- och arbetarområdet. Du tar därmed över befintliga uppdrag där relationsskapande och att förstå affären blir av stor vikt. Möjlighet till eventuell förlängning efter september kan bli aktuellt.

Som Konsultchef har du ett omväxlande arbete där det handlar om att skapa långsiktiga relationer både hos konsulter och uppdragsgivare. I ditt ansvarsområde ingår det att ha personalansvar för uthyrda konsulter samt att rekrytera ny personal utifrån kundernas behov. Dina arbetsuppgifter innebär att aktiv arbeta med kundföretagen, att skapa en god och trygg relation och att se kommande behov både kort- och långsiktigt. Du arbetar proaktivt för att vara beredd på eventuella förfrågningar med kort startdatum på uppdraget.

I urvalsprocessen kommer du ansvara för annonsering, urvalsarbete, intervjuer och referenstagningar och beroende på kundens önskemål presenterar du alternativ på slutkandidater eller tar beslut om slutkandidat för det specifika uppdraget. För varje uppdrag ansvarar du för att säkerställa kvalitet och leveransprecision där det för dessa kunduppdrag blir en stor del administration och detaljarbete i schemaplanering och passbokning.

Förutom befintliga bemanningsuppdrag ser vi att du arbetar affärsnära med verksamhetsutveckling och att aktivt delta i försäljningsarbetet i form av kundsamtal, kundbesök och event. ​​​​Vi som arbetar på kontoret i Östersund och Åre ansvarar för våra egna uppdrag men där stor vikt är att vi hjälper varandra och samarbetar för att säkerställa alla kunders behov.

Vi ser gärna att du

  • Trivs med att arbeta mot kund
  • Har erfarenhet av bemanning
  • Är driven och van att arbeta självständigt
  • Har en administrativ vana och trivs med detaljarbete
  • Är utåtriktad och har lätt för att få kontakt med andra människor
  • Trivs med att nätverka och arbeta med en säljande inställning

Arbetstid, sysselsättningsgrad och lön
Heltid under dagtid med förtroendearbetstid
Löneläge enligt överenskommelse
Önskat tillträde i november/december 

Rekryteringsprocessens huvuddrag

  • Ansökningsperiod med möjlighet till frågor och svar
  • Första urval
  • Telefonkontakt med ett första urval
  • Intervju genomförs på Storgatan 39
  • Referenstagning på slutkandidater
  • Personlighetstest på slutkandidat
  • Val av slutkandidat
  • Återkoppling och avslutsadministration

Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på: www.onepartnergroup.se

Om OnePartnerGroup Jämtland
2017 förvärvade OnePartnerGroup vårat tidigare bolag Kornboden Bemanning & Rekrytering som varit aktivt i Jämtland/Härjedalen sedan 1996. OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett flertal orter i Sverige. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.