Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

OnePartnerGroup Östergötland AB

VD-assistent till Mjölby/Linköping

Är du en serviceorienterad administratör som gillar att arbeta proaktivt? Vill du samtidigt få möjlighet att vara del av en koncern med fokus på hållbarhet och engagemang? Då kan rollen som VD-assistent vara något för dig! Här kommer du att jobba på både Mjölby- Svartådalen Energi samt för ett av Tekniska verkens affärsområden.

Om Tekniska verkens koncern
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision – vi bygger världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. För oss är det självklart att ta vara på våra medarbetares olikheter genom en inkluderande värdegrund. Vi tycker också att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald.

En del av Tekniska verkens koncern är Mjölby-Svartådalen Energi (MSE), det lokala energibolaget som gör skillnad på riktigt. Vi är en del av nästan 30 000 kunders vardag och bidrar till en hållbar utveckling i regionen genom att producera energi från förnybara källor. Tillsammans med våra kunder tar vi ansvar för att resurser nyttjas både hållbart och cirkulärt. Vi utvecklar och erbjuder smarta energilösningar och möjliggör det digitala samhället. Här blir du en viktig kugge för MSE:s ledningsarbete men kommer också att stötta Tekniska verkens verksamheter inom sol- vind- och vattenkraft. Tjänsten är placerad i Mjölby.

Om arbetet
I rollen som VD-assistent kommer du att arbeta som ett övergripande stöd till MSE:s VD, ledningsgrupp och styrelsen samt affärsområdet sol, vind och vattenkraft på Tekniska verken. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra chefsassistenter, där ni diskuterar utmaningar och förbättringar i arbetssätt och processer. I rollen finns även utrymme för andra arbetsuppgifter, som exempelvis deltagande på olika event.

Mer konkret kommer du att:

  • samordna och administrera exempelvis styrelse- och ledningsgruppsarbete samt protokollföra dessa
  • arbeta med olika system bland annat dokumenthanterings- och faktureringssystemet
  • sköta dokumenthantering samt även viss registrering och diarieföring
  • planera för konferenser och seminarier samt bokningar av dessa
  • arbeta aktivt med informationssäkerhet

Om dig
Vi söker dig som har en fullgod gymnasieexamen och med fördel arbetslivserfarenhet från ett liknande arbete. Du har mycket god dator- och systemvana samt ett intresse av att arbeta administrativt, framförallt i olika system. Du talar och skriver även obehindrat på svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska. Du innehar B-körkort.

Som person är du nyfiken och drivs av att lära dig nya saker. Att du dessutom har en administrativ ådra är viktigt för att lyckas i rollen. Du arbetar ofta proaktivt och blickar gärna framåt samtidigt som du inte räds av att förändra och förbättra arbetssätt och processer. Att du är samarbetsvillig och serviceinriktad ser vi som en självklarhet samt att du är kommunikativ och har ett professionellt bemötande mot såväl interna medarbetare som externa parter. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt
Omfattning: heltid, 100 %
Arbetstid: dagtid, måndag till fredag
Plats: framförallt Mjölby, men även Linköping
Start: omgående eller efter överenskommelse

Du kommer att vara anställd av oss på OnePartnerGroup men uthyrd som konsult till MSE/Tekniska verken. Uppdraget sträcker sig initialt sex månader, med möjlighet till förlängning eller övertagande av MSE. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Karin Forsell: [email protected]

Observera att vi ej kan hantera ansökningar via mejl på grund av GDPR, utan hänvisar till vår hemsida eller annan jobbsite. 

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Fler jobb inom Administration/kundservice/HR

Kaiding söker advokat

Kaiding söker advokat

Advokatbyrån Kaiding-Kalix | Norrbottens län, Kalix | Administration/kundservice/HR

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.
Office Coordinator rekryteras till Pelago

Office Coordinator rekryteras till Pelago

Pelago AB | Stockholms län, Stockholm | Administration/kundservice/HR

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.
Konferensvärdinna till kund i centrala Stockholm

Konferensvärdinna till kund i centrala Stockholm

OnePartnerGroup Stockholm | Stockholms län, Stockholm | Administration/kundservice/HR

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.
HR-koordinator sökes till kund i centrala Stockholm

HR-koordinator sökes till kund i centrala Stockholm

OnePartnerGroup Stockholm | Stockholms län, Stockholm | Administration/kundservice/HR

Ny
Jobbet är nyligen upplagt.