Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Kundservicemedarbetare till Tekniska verken

Nu söker vi ytterligare förstärkning till Tekniska verkens kundserviceavdelning! Här får du möjlighet att jobba med varierande och utvecklande ärenden tillsammans med ett glatt och engagerat gäng, där alla har fokus på att ge en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna.

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision – att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Tekniska verkens erbjudande
Tekniska verkens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår kundservice. Här får du jobba med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge våra kunder en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi lovar spännande utmaningar där alla jobbar för laget och hjälps åt. Våra 230 000 kunder finns i Katrineholm och Linköpingsområdet och våra verksamhetsområden är elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas och elhandel.

I arbetet ingår:

  • rådgivning och information via telefon
  • merförsäljning
  • tillhörande administration 

Vem är du?
Vi söker dig som är drivande och service-minded, och som gillar att ge det där lilla extra. Hos oss är det stundtals högt tempo så du är stresstålig och gillar att prestera när det händer mycket. Efter upplärning är du självgående, flexibel och initiativtagande. Vi ser gärna att du har god datorvana eftersom vi jobbar i flera olika IT-system, bland annat för ärendehantering. Du behärskar svenska och engelska. Kan du ytterligare något språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är det extra plus. 

Du behöver inte ha någon speciell utbildning, men gymnasiekompetens eller motsvarande är ett krav. Vi lägger större vikt vid din personliga lämplighet. Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt.

Krav: 

  • Tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande
  • Erfarenhet av försäljning 

Övrig information: 
Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup men arbeta hos Tekniska verken på Brogatan i Linköping.
Tillträde: 1/9 
Arbetstid: dagtid, vardagar (heltid) 
Uppdraget är initialt på sex månader men om båda parter är nöjda kommer uppdraget att förlängas så du som söker bör se detta som en långsiktig sysselsättning. Frågor besvaras av [email protected] från v. 29 och framåt. 

Urvalet hanteras löpande. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail. Vi ser gärna att du kortfattat redogör för din erfarenhet av kundservice och försäljning under "Skriv en kort ansökningstext" när du ansöker, alternativt att det tydligt framgång i ditt cv, då detta är absoluta skallkrav.
Vi uppskattar om du uppger uppsägningstid/när du är tillgänglig för start. 
Varmt välkommen med din ansökan!