Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Ekonomi/ekonomiansvarig till företag i centrala Jönköping

Har du ett gott siffersinne och vill jobba med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter i en ansvarstagande roll? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya medarbetare i rollen som ekonom/ekonomiansvarig på ett företag i centrala Jönköping! 

Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
Löpande bokföring och redovisning, lönehantering, skattehantering och momsredovisning, fakturering, in- och utbetalningar, kund- och leverantörsreskontra samt övrig administration som är relaterad till den ekonomiska funktionen kommer tillhöra dina vardagliga arbetsuppgifter som ekonom/ekonomiansvarig på företaget. Även upprättande av månadsavstämningar, rapporter och analyser, olika typer av månadsuppföljningar, årsbokslut, arbete med budget samt redovisa och svara för ekonomin till bolagets VD och styrelse kommer du arbeta med. Du kommer arbeta nära VD och Vice VD i dessa frågor. 

Företaget är måna om att utvecklas i både stort som smått och du kommer därför löpande jobba med att underhålla, utveckla och förbättra processer samt rutiner för en effektivare hantering av arbetssättet. 

Din profil
Som du märker är tjänsten varierad och som person söker vi därför dig med ett prestigelöst förhållningssätt som trivs med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi och administration. Du har ett öppet och flexibelt sinne och ser att du kommer trivas med att arbeta på ett växande företag som ständigt utvecklas. Du gillar tempo och puls och det är något som triggar dig till att vara produktiv och fokuserad i ditt arbete. Vidare värdesätter du struktur och noggrannhet i ditt arbete och du trivs i en ansvarstagande roll då du kommer arbeta själv med de ekonomiska arbetsuppgifterna. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du känner dig bekväm med flera av ovanstående arbetsuppgifter. Din sociala kompetens kommer självklart underlätta din kontakt såväl internt som externt men det viktigaste är att du är en flexibel medarbetare med intresse av ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Du har goda datorkunskaper och du hanterar du svenska i såväl tal som skrift. 

Placeringsort: Jönköping
Tillträde: Mitten av augusti
Omfattning: 75-100% enligt överenskommelse. 

Tjänsten innebär initialt en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet under 1-4 månader som senare eventuellt kan övergå till en anställning hos företaget. Som konsult hos oss får du en trygghet genom kollektivavtal och regelbunden kontakt med oss. Vi på OnePartnerGroup är enligt våra medarbetare en schysst och trygg arbetsgivare. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Sista ansökningsdag är den 31 juli men vi tillämpar löpande urval och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lotta Ryman på telefonnummer 073-394 79 12 alt. [email protected]

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. 

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se