Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Materialstyrare sökes till företag i Kungsbacka!

En av våra kunder i Kungsbacka växer och söker nu en materialstyrare! Är du en självgående, driven och analytisk person med tidigare erfarenhet av materialstyrning/-planering eller orderläggning mot leverantör? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig!

Vad du kommer att fokusera på
Som materialstyrare kommer du ingå i en grupp om totalt 5 personer. Ditt ansvar blir främst att säkerställa tillgänglighet på material samtidigt som lagernivåerna hålls på en nivå som motsvarar uppsatta mål. Som materialstyrare ansvarar du själv för dina leverantörer och arbetar med hela flödet från prognos och lagd order, till leveransbevakning, leveransprecisionsuppföljning och lagerhållning. Du arbetar också löpande med att optimera service- och lagernivåer för dina artiklar samt bidrar vid in- och utfasning av artiklar. Du har löpande kontakt med dina leverantörer, främst via mail, och du jobbar i tätt samarbete med interna avdelningar såsom inköp, produktion, försäljning, returavdelning och ekonomi. 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början blir anställd hos oss på OnePartnerGroup men jobbar ute hos vår kund i Kungsbacka. Uppdraget är planerat att starta omgående och pågår fram t.o.m. mars 2022 med goda möjligheter till förlängning. Du får upplärning och introduktion ute på plats hos vår kund, därefter kommer du utgå hemifrån fram till åtminstone höst.

Vem du är
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo i en föränderlig miljö. Du är spindeln i nätet och tycker om att hantera problem högt och lågt. Troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain och något års arbetslivserfarenhet där du arbetat självständigt i en liknande roll.

För att lyckas behöver du vara strukturerad, metodisk och ha en analytisk sida. Du har en god social förmåga då tjänsten innebär många kontaktytor internt. Du är positiv, flexibel och trygg i dig själv. Du beskrivs som prestigelös och serviceminded, har lätt för att samarbeta men är också mycket självgående.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, men det finns några skallkrav:
– Du bör behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
– Eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain/inköp och/eller något års arbetslivserfarenhet i liknande roll
– Goda kunskaper i MS Office

Övrigt
Arbetstid: måndag-fredag, 08:00-16:30
Startdatum: Slutet av augusti/början stepember
Slutdatum: tidigast januari 2022, goda möjligheter till förlängning
Omfattning: Heltid
Plats: Kungsbacka

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är, senast om vi ses på intervju.

Låter tjänsten intressant? Sök redan idag! Vi jobbar med löpande intervjuer och urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor eller funderingar kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller [email protected]