Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Simplify Sverige AB

IT Support till Simplify Göteborg!

Har du ett brinnande intresse för service och teknik/IT? Vill du arbeta i en roll där service, kundbemötande och problemlösning är ditt största fokus? Brinner du för att hjälpa andra och vill ta steget in i ett familjärt team med stora möjligheter att utvecklas? Då kan detta vara en roll för just dig!

Simplify arbetar huvudsakligen med videokonferenslösningar, mötesrumsteknik och skrivarlösningar. Företaget sitter i moderna samt fräscha lokaler i Hovås där 30-talet anställda jobbar i syfte att skapa den absolut bästa lösningen till kunden. Simplifys affär växer i rekordfart och för att kunna erbjuda ännu bättre service söker vi för deras räkning en serviceinriktad IT Support! 

Om tjänsten
I rollen som IT Support arbetar du tillsammans i ett team med fyra härliga kollegor där ni pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

  • Ärendehantering samt incident- och problemhantering av inkomna ärenden 
  • Ansvar för att felsöka ärenden och lösa dem, alternativt skicka dem vidare till rätt person eller avdelning 
  • Driva problemfrågor med kund och leverantör tills problemet är avhjälpt 
  • Dokumentation av ditt arbete efter rutiner på avdelningen 
  • Ansvar för inkommande förfrågningar från vår säljorganisation
  • Ansvar för orderhantering

Din profil
Vi söker dig som:

  • Har gymnasie- eller yrkeshögskoleutbildning
  • Har god datorvana och grundläggande IT-kunskaper
  • Har tidigare erfarenhet av support, helpdesk, teknisk kundtjänst eller liknande
  • Har kunskap inom MS Windows operativa system och Apple OSX
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Som person är du lösningsorienterad, noggrann och har ett genuint intresse för teknik och IT. Du är mån om att ge god service och kan på ett pedagogiskt sätt supportera och vägleda kunder via telefon samt mejl. Vidare ser vi gärna att du tar egna initiativ och har viljan att göra det lilla extra.

Övrigt
Omfattning: Heltid, du jobbar till en början som konsult via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos Simplify.
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Vardagar 8-17
Plats: Hovås

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
 
Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Rebecka Svensson via 0723774920 eller [email protected]

Fler jobb inom IT/Teknik

Systemutvecklare till TietoEvry i Umeå

Systemutvecklare till TietoEvry i Umeå

Tieto Evry Sweden AB - Umeå | Västerbottens län, Umeå | IT/Teknik

Andra linjens support till Tekniska Verken

Andra linjens support till Tekniska Verken

OnePartnerGroup Östergötland AB | Östergötlands län, Linköping | IT/Teknik

Teknisk support till Domino Sweden

Teknisk support till Domino Sweden

Domino Sweden AB - Linköping | Östergötlands län, Linköping | IT/Teknik

1st Line Supporttekniker till kund i Göteborg

1st Line Supporttekniker till kund i Göteborg

OnePartnerGroup | Västra Götalands län, Göteborg | IT/Teknik