Psst! För att njuta av allt vår sida har att erbjuda så rekommenderar vi att du byter webbläsare. Här får du smidig vägledning: https://browsehappy.com/

Scott Bader Scandinavia AB

Kundtjänstansvarig innesäljare till Scott Bader

Vi på OnePartnerGroup Halland AB hjälper nu Scott Bader i Falkenberg att rekrytera nästa viktiga kugge i sitt lagbygge. De söker nu efter en stabil och trygg person som kan axla rollen som Kundserviceansvarig.

Om Scott Bader
Scott Bader är en stor global organisation spridd över 15 olika länder, där de producerar kemiskt framställda produkter. I över 100 år har deras expertis varit till stor hjälp inom tillverkningsområdena komposit, avancerad komposit, lim och funktionell polymer.  Med sitt engagemang att ständigt utveckla kvalitet och innovation ligger Scott Bader i framkant när det kommer till forskning och vidareutveckling av sina produkter. Allt för att säkerställa att de kan möta sina kunders specifika behov.
Bolagsstrukturen på Scott Bader är uppbyggd i ett gemensamt självstyrande förvaltningsbolag, utan externa aktieägare. De kan därför inte bli förvärvade och blir på så sätt väldigt stabila i sin struktur och kan planera fritt framåt. Målet är att skapa en miljö som är välkomnande för alla, där personal och kunder behandlas med respekt. Man välkomnar olika och nya sätt att tänka och uppmuntrar innovation där kollegor känner att de kan uttrycka sina åsikter fritt. Detta skapar en arbetsmiljö där alla mår som bäst och kan leverera en högkvalitativ service i alla led.
Scott Bader i Falkenberg har nu bett om vår hjälp att hitta sin blivande kollega som kan passa i gänget. Vi söker nu därför en Kundserviceansvarig som vill växa och bli ett med Scott Bader, deras kultur och framtida framgång. Förutom en ansvarsfull roll på ett gemytlig arbetsplats i Falkenbergs centralare del, erbjuds du konkurrenskraftig lön och en rad andra förmåner.

Rollen
Jobbet som Kundserviceansvarig innebär att du initialt får en mycket bred roll. Då personalstyrkan, utöver denna tjänst, idag består av fem stationerade kollegor i Falkenberg, jobbar du nära dina kollegor där alla har ett gemensamt ansvar för att få flöden att fungera smidigt. Du kan därför se fram emot att hoppa in där det behövs i den dagliga kontorsdriften och på så sätt erhålla ett stort ansvar att växa med.
Ditt fokus kommer att ligga på effektivitet och försäljningstillväxt i en delad roll som ansvarig för kundservice, men även innesälj. Dina primära ansvarsuppgifter kommer innefatta att proaktivt hålla en god dialog i kontakten med såväl nationella som internationella kunder, där du jobbar för att öka effektiviteten efter kundernas ställda krav. Det handlar bl.a. om säljprocess, förfrågningar, offerter, beställningar, klagomål/reklamationer, ekonomifrågor samt leverans och transporter mm. Du registrerar och dokumenterar all kundorderinformation noggrant i, uppdaterar pris- och masterfilsregister i alla relevanta system och skapar nya konton efter behov. På Scott Bader jobbar de i CRM-system ”Infor Cloud-site”.  
Du erbjuds i denna roll konkurrenskraftiga förutsättningar i en bred, ansvarsfull och rolig tjänst, med goda chanser till utveckling!

Din Profil
För att du ska vara aktuell för denna tjänst krävs att du har god kommunikativ förmåga, är service minded och talar/skriver obehindrat på svenska och koncernspråket engelska. Du innehar B-körkort. Tidigare erfarenhet från serviceyrket, helst från liknande tjänster är ett stort plus och det är meriterande om du erfarenhet av att hantera engelska kundkontakter. Det är bra om du är van att jobba i olika system, med dator och telefon som primära arbetsredskap, samt har lätt för att snappa upp nya system. Du har ett försprång och du tidigare jobbat i ”Infor”.

Som person är du framåt, självgående och känner dig trygg i-/kan stå för arbetet du gör. Du gillar att vara flexibel och tycker lika mycket om att jobba utanför-, som i vad som framgår i din arbetsbeskrivning. Du är trygg i dig själv och blir inte lamslagen när arbetsuppgifter läggs på dig, utan tar tag i problem och drivs av att lösa dem. Det är en fördel om du gillar sälj och vill utvecklas i den rollen.  Som helhet söker vi dig med skinn på näsan som är kvalitetsmedveten, effektiv och har en hög service- och ansvarskänsla, med en positiv inställning.

Lön/Anställningsvillkor
Denna tillsättning är en rekrytering och slutgiltig kandidat erbjuds anställning direkt hos kund, dvs hos Scott Bader. Lön enl. överenskommelse.

Ansökan
Skicka din ansökan redan idag via länk. Vi kallar till intervju löpande och kan komma att kontakta dig redan innan sista ansökningsdag. Vid frågor går det bra att höra av sig via mail/telefon till ansvarig rekryterare Niclas Arheden, [email protected] eller 0734255237.
Välkommen med din ansökan!
 

Fler jobb inom Administration/kundservice/HR

Kundservicemedarbetare - sommarjobb

Kundservicemedarbetare - sommarjobb

OnePartnerGroup Väst AB | Västra Götalands län, Göteborg | Administration/kundservice/HR

Systemadministratör till Tekniska verken i Linköping

Systemadministratör till Tekniska verken i Linköping

Tekniska Verken i Linköping AB(Publ) | Östergötlands län, Linköping | Administration/kundservice/HR

sista chansen
Sista ansökningsdag för jobbet är 3 juli. Skynda dig att söka!
Assistent/koordinator för kommande uppdrag

Assistent/koordinator för kommande uppdrag

OnePartnerGroup Stockholm AB | Stockholms län, Stockholm | Administration/kundservice/HR

Customer Service Advisor till Fortum Waste Solutions sökes!

Customer Service Advisor till Fortum Waste Solutions sökes!

Fortum Waste Solutions AB | Örebro län, Kumla | Administration/kundservice/HR