Ekonomiadministratör till Unnaryd Modell

Tillsvidare
Privat sektor
Ekonomi/Redovisning/Inköp
PlatsUnnaryd
Antal tjänster1
Sista ansökningsdag2025-02-21

Ekonomiadministratör till Unnaryd Modell

Unnaryd Modell är en utvecklingspartner med hög teknisk kompetens och korta beslutsvägar. De är en helhetsleverantör av prototyper och lågvolymproduktion till flera stora internationella kunder med affärsfokus mot fordonsindustri och krävande applikationer på andra områden. Med visionen att alltid leva efter löftet ’Knowledge Making Difference’ vågar de ständigt utmana sig själva och strävar hela tiden efter att utveckla och lära mer. De delar med sig av kunskap och engagerar sig för varandra, för sina kunder och för en hållbar tillverkning. Med sin ödmjuka inställning hjälps de tillsammans åt för lösa utmaningarna de ställs inför.    Ekonomiadministratör  Nu hjälper vi Unnaryd Modell att hitta en noggrann och engagerad Ekonomiadministratör till ekonomiavdelningen. Här får du en viktig roll i den löpande ekonomiadministrationen och kommer att vara delaktig i utvecklingen av ekonomiprocesser. Om du har erfarenhet från ekonomiarbete och trivs i en dynamisk arbetsmiljö, är det här rätt möjlighet för dig! Låter det här som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!   Arbetsuppgifter Som administratör på  Unnaryd Modell blir du en central del av ekonomiavdelningen, här får du ansvara för flera viktiga arbetsuppgifter, bland annat: Moms - och skatteberäkningar Löneadministration Förberedelse och uppföljning av budget Leverantörsreskontra Fakturering och kundreskontra Löpande bokföring, avskrivningar och periodiseringar Löpande analys av verksamhetens ekonomiska prestation, inklusive likviditetsplanering Förbereda rapporter till ledning och styrelse Utöver det  löpande arbetet kommer du vara delaktig i att utveckla och förbättra ekonomiprocesser samt affärssystem. Tillsammans med kollegorna och med stöd från extern redovisningskonsult och revisor, arbetar du för att säkerställa en effektiv och kvalitativ ekonomiadministration. Arbetet sker med stationering antingen på huvudkontoret i Unnaryd eller på dotterbolaget Melins Metall i Anderstorp. Arbetet sker på dagtid med flexibel arbetstid.    Kvalifikationer Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom ekonomi och administration Är en duktig kommunikatör och en prestigelös person med hög servicenivå Är noggrann, ordningsam och strävar efter hög kvalitet i ditt arbete Det är meriterande, men inget krav, om du har någon form av ekonomiutbildning samt erfarenhet av att arbeta i affärssystemen Pyramid eller Kontek.    Ansökan För att söka tjänsten och vara en del av ansökningsprocessen krävs att du registrerar ditt CV/Personliga brev via vår hemsida (länken). Vi kommer att kalla till intervju löpande och kan därför komma att kontakta dig redan innan sista ansökningsdag. Vid frågor går det bra att höra av sig via mail/telefon till rekryteringsansvarig -  Niclas Arheden, niclas.arheden@onepartnergroup.se eller 0734255237. Välkommen med din ansökan!
Niclas Arheden

Niclas Arheden

Affärsområdeschef

Niclas Arheden brinner för att hitta den perfekta matchen i både rekrytering och bemanning. Ta gärna kontakt med Niclas

Relaterade jobb

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för inspiration och värdefulla tips samt nyheter om vad som är på gång på arbetsmarknaden.

Vad passar bäst in på dig?

Vi hjälper företag att växa och ger människor arbete och möjligheter att utvecklas.

© Copyright 2025 OnePartnerGroup