Supply Chain Koordinator

Om kundföretaget
Specma Group är marknadsledande inom hydraulik i Norden, med en stark närvaro på marknaden i USA, Kina, Polen och Brasilien. Verksamheten är indelad i två divisioner för bästa kompetens och service till respektive marknad. Vi erbjuder global tillgänglighet och har produktionsresurser på strategiska platser nära våra kunder på samtliga marknader. Till Specma hör även ett välutvecklat servicenät av slangverkstäder som verkar under namnet Specma Service and Technology Centers i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Vår nuvarande Supply Chain koordinator kommer snart att gå på föräldraledighet och vi söker nu en ersättare med placering i Våxtorp. Tjänsten är en visstidsanställning på sex månader med goda möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supply Chain Koordinator arbetar du med att tillgodose våra externa kunders behov och du fungerar som länken mellan kund och produktion. Du håller i kontakterna med ett antal av våra externa kunder och sköter kontakterna internt med vår produktionspersonal och går igenom bemanningsbehov och produktionsplanering. Du ingår i ett litet team av tjänstemän med liknande arbetsuppgifter. Beroende på upplägget med kund krävs olika mycket handpåläggning för att få kundens behov översatt till produktions-och leveransplan.

Din profil
För att trivas och lyckas bra hos oss är din personlighet och inställning viktigare än din erfarenhet. Du får gärna ha erfarenhet av kundkontakt och förståelse för produktionsplanering. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är meriterande.

Vi söker dig som har god planering- och struktureringsförmåga och som kan hantera många bollar i luften. Du är anpassningsbar, lösningsorienterad och flexibel, då snabba beslut ska verkställas.
Du är serviceinriktad och har kunden i fokus och ansvarar för att upprätthålla relationer med ett antal av våra externa kunder. Du är rak i din kommunikation och kan kommunicera i olika led inom organisationen.

Vi erbjuder ett utvecklande och varierat arbete på en trivsam arbetsplats med familjär anda.

Omfattning: Heltid. Visstidsanställning, 6 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde: omgående.
Sista ansökningsdag: Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2017-09-30.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emelie Lundkrantz på tel 0709-435798.

Om vårt företag
Rekryteringen görs i samarbete med OnePartnerGroup Halland AB. Vi består av Carl, Carina, Maria, Emelie, Anna och Christina som har arbetat med rekrytering och bemanning i många år. Vårt
engagemang ligger i att utveckla företag och människor och få dem att växa. Vi drivs av samarbetet med de lokala företagen, att lära känna dem och hjälpa dem med kompetensförsörjning.

Vi har en stark lokal förankring och brinner för att hitta rätt personer till våra lokala företag här i Halland. Vi vet att förutsättningarna snabbt kan förändras i en verksamhet. Att hyra in personal är ett snabbt och flexibelt sätt att stärka upp din organisation. Med engagerade konsulter bemannar vi företag inom bland annat ekonomi, administration, kundservice och produktion.

Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetare- och tjänstemannasektorn. Tillsammans med våra 1 500 konsulter är vi verksamma på 35 orter, från Östersund i norr till Halmstad i söder. Vi vill vara Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner

Emelie Lundkrantz

emelie.lundkrantz@onepartnergroup.se

0709-435798

Anställningsform

Heltid

Varaktighet

Visstidsanställning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-09-30

Referensnummer

5072



Sök jobbet