Konsult försystem till affärsområde Outsourcing


Kontek Lön AB söker en konsult inom Försystem till affärsområdet Outsourcing.

Om kundföretaget
Kontek erbjuder allt ett företag kan behöva för lön och löneadministration. Vi är ett specialistbolag som funnits sedan 1934 och har idag 100 kunniga och alerta specialister. Tillsammans erbjuder de allt ifrån programvaror och support, till outsourcing, konsultation och utbildning. Kunderna som väljer våra tjänster och produkter är både små och stora företag inom i princip alla branscher.

De senaste tio åren har vi växt och blvit fler. Vi är långt framme i den digitala transformationen vilket har gjort att efterfrågan på våra produkter och tjänster är större än någonsin. Våra nylanserade molnbaserade systemlösningar slår försäljningsrekord. Samma sak är det med alla företag som dagligen upptäcker vinsterna med att outsourca sin lönehantering till våra erfarna lönekonsulter.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en konsult inom Försystem till affärsområdet Outsourcing. Vår outsorcingavdelning är indelad i två grupper: Lön och Försystem och du kommer tillhöra Försystemsgruppen. Arbetet innebär att du är drivande och jobbar självständigt med att administrera våra kunders Försystem såsom Tids- och Reseräkningshantering- allt utifrån vår projekt- och leverasmodell.

Som konsult kommer du att ha ett nära samarbete med kunden, vår outsourcingavdelning och andra interna resurser som till exempel IT, produktavdelningen etc. Därför kommer vi att sätta stort värde på din sociala kompetens och samarbetsförmåga. Större delen av din tid kommer du att finnas på huvudkontret i Ljungby, men resor och besök hos kunderna kommer också att förekomma.

Din profil
Din personlighet:

• Trygg och prestigelös
• Ansvarstagande och strukturerad
• Projekt- och konsultorienterad
• Utåtriktad och social
• Hög servicekänsla – kundfokus!
• Drivande och proaktiv
• Nyfiken på att lära och att anta nya utmaningar
• God förståelse för hela affärsprocessen!

Kompetenser och erfarenheter:

• Ett stort plus är relevant utbildning och erfarenhet inom tid- och reseräkningssystem
• God och bred datorvana
• God kunskap i Office-paketet med fokus på Excel
• Erfarenhet av en konsultbaserad organisation och ett projektorienterat arbetssätt med olika deadlines är ett plus
• Lätt för att kommunicera affärsnytta med ny teknik och nya tjänster
• God kunskap och förståelse för kundens kravhantering och olika förutsättningar
• Självgående och van vid att ta ett helhetsansvar

Om vårt företag
Om du känner igen dig i ovanstående beskrivning och vill vara med och skapa det bästa ryktet i lönebranschen, är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.
Glöm inte motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och glöm inte att uppdatera ditt CV.

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner

Elin Runnemalm

elin.runnemalm@onepartnergroup.se

Anställningsform

Heltid

Varaktighet

Tillsvidareanställning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-08-27

Referensnummer

4710



Sök jobbet