Key Account Manager till rikstäckande koncern!


Är du en duktig B2B-försäljare som vill ta nästa steg i karriären och arbeta med de större kontona? Har du skinn på näsan och är riktigt vass när det gäller relationsskapande?

Nu söker vi för kunds räkning en erfaren Key Account Manager (KAM) som trivs med friheten att driva egna affärer!

Kunden är en rikstäckande koncern som består av ca 10 företag med över 15 års erfarenhet i sin bransch. Företagens primära kunder finns inom restaurang- och hotellbranschen men kundkretsen består även av såväl industrier som Sveriges kommuner och landsting.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Key Account Manager ansvarar du för att driva en långsiktig och lönsam relation med ett antal av företagets nyckelkunder, de allra flesta inom hotellbranschen.

Som Key Account Manager har du således en viktig strategisk roll och fungerar som spindeln i nätet mellan verksamheten och nyckelkunderna. I denna tjänst bygger du upp, förstärker och underhåller befintliga kundrelationer. Du kommer även att arbeta med nykundsbearbetning med fokus på större strategiska avtal, ibland på nationell nivå.

Ett väldigt viktigt inslag i den här tjänsten är just att underhålla och vårda affärsrelationerna på ett framgångsrikt sätt. Din arbetsort kan komma att bli hela Sverige då koncernen har kontor på fler platser i landet, men din utgångsort kommer att vara Eskilstuna eller Stockholm.

Detta är en direktrekrytering till kund, vilket innebär att du kommer bli direkt anställd av det aktuella företaget. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din profil
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du idag arbetar framgångsrikt med B2B-försäljning och har en riktigt god förmåga att skapa förtroende ute hos kund.

Du har även en avslutad säljutbildning (lägst Yrkeshögskoleutbildning) och ca 3-10 års erfarenhet av försäljning. Under dessa år har du skaffat dig en grym verksamhetsförståelse och vässat din känsla för affärsutveckling.

Du har en hög energinivå och en stark vilja att nå resultat. Du är en positiv person som har förmågan att anpassa dig till olika människor och situationer, samtidigt som du agerar med prestigelöshet och integritet.

Vi tror att du har god erfarenhet av att leda arbetet med prissättning och att driva portfölj inklusive avtalsförhandlingar. Du är trygg i att hålla presentationer för små och stora grupper samt har en förmåga att förklara komplexa samband.

Vi söker dig som är självständig och ambitiös med erfarenhet av att leverera säljresultat. Eftersom du dagligen kommer att vara i kontakt med många olika typer av människor på olika nivåer så är det enormt viktigt att du har en hög social mognad och kompetens. Du är trygg i dig själv och kan hantera de mest komplexa sociala situationer på ett bra sätt.

Om detta stämmer väl in på dig så vänta inte med att söka, då vår jakt efter rätt person redan har börjat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner

Elena Hallin

elena.hallin@onepartnergroup.se

Anställningsform

Heltid

Varaktighet

Tillsvidareanställning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-11-13

Referensnummer

5323



Sök jobbet