Avdelningschef flygspedition till Agility


Agility brings efficiency to supply chains in some of the globe’s most challenging environments, offering unmatched personal service, a global footprint and customized capabilities in developed and developing economies alike. Agility is one of the world’s leading providers of integrated logistics. It is a publicly traded company with more than $4.4 billion in revenue and more than 22,000 employees in over 500 offices across 100 countries. Agility’s core commercial business, Global Integrated Logistics (GIL), provides supply chain solutions to meet traditional and complex customer needs. GIL offers air, ocean and road freight forwarding, warehousing, distribution, and specialized services in project logistics, fairs and events, and chemicals.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla och leda Agilitys avdelningen för flygspedition och dess personal.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är att avdelningen når fastställda budget-, kvalitets- och produktivitetsmål. Detta gör du genom att coacha, leda och vidareutveckla personalen i det operativa arbetet samt att se till att fastställda rutiner efterlevs. Du ansvarar också över att:

– Kontinuerligt utveckla verksamheten för att nå bästa möjliga kostnadseffektivitet
– Tillsammans med säljare, distriktschef och hubb utveckla befintliga och nya kunder genom bl.a. offertuppdateringar och merförsäljning
– Analysera listor och rapporter så att ett rättvisande månadsbokslut kan redovisas för avdelningen

Som avdelningschef så deltar du även i:

– Budgetarbetet
– Fastställande av personalbehov, kompetensutveckling och lönesättning för befintlig personal
– Upphandling av transporttjänster och förhandlingar med flygbolag
– Plastledningen för Region Väst

Du som söker har goda ledaregenskaper och erfarenhet från arbetsledning på minst teamleader-nivå. Du har erfarenhet från transportbranschen och det är mycket meriterande om du har erfarenhet från flygspedition. Du är en person som gillar kontakten med människor, både i de interna leden men också med kunder och internationella kontakter. Som ledare är du lyhörd och kommunikativ samt har förmågan att kunna coacha och motivera din personal mot gemensamma målsättningar. Du har ett kommersiellt tänkande och har känsla för att utveckla kundrelationer och avdelningens resultat.

I övrigt så hanterar du svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Office-paketet.

Din ansökan vill vi ha senast den 20/10 via www.onepartnergroup.se. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Marcus Ljung på 036-4409015 alt marcus.ljung@onepartnergroup.se.

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Malmö i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner

Marcus Ljung

marcus.ljung@onepartnergroup.se

036-4409015

Anställningsform

Heltid

Varaktighet

Tillsvidareanställning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-10-20

Referensnummer

5192



Sök jobbet